طراحی کارت ویزیت اصول و قواعد خاص خود را دارد و اگر طراحی مطابق با همان اصول صورت نگیرد، قابلیت چندان موثری برای معرفی کسب و کار مورد نظر نخواهد داشت. کارت ویزیت ابزاری است که این روزها همه کسب و کارها تلاش می کنند از طریق آن خود را به طور کامل به مخاطبان هدف معرفی کنند. پس طراحی آن باید به نحوی صورت بگیرد که خواسته مذکور به بهترین شکل فراهم شود.

در ادامه مطالب علاوه بر ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با مزیت ها و قابلیت های کارت ویزیت، به صورت اختصاصی ویژگی های کارت ویزیت چند مورد از  کسب و کارهای مختلف نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منظور از طراحی کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت ابزاری است که این روزها تقریبا همه کسب و کارها به قابلیت های آن پی برده و با استفاده از آن خود را به مشتریان و مخاطبان هدف بیشتر معرفی می کنند و به نوعی اطلاعات مد نظر را به اشتراک می گذارند.

اهمیت طراحی اصولی کارت ویزیت در این است که کارت ویزیت های طراحی شده بر اساس اصول حاکم براین حرفه بهتر و کاملتر می توانند یک کسب و کار و اطلاعات آن را به مخاطبان معرفی کنند. در نتیجه صاحب کسب و کار مورد نظر با جزییات بیشتری در ذهن و یاد مشتری باقی می ماند.

طراحی کارت ویزیت باید توسط یک طراح حرفه ای صورت بگیرد. متاسفانه برخی از افراد به جای استفاده از تجربه های طراحان حرفه ای فعال در این حوزه به سراغ طرح های آماده و تکرای می روند. کارت ویزیت باید به نحوی طراحی شود که شرایط لازم برای ارتباط بین مخاطبان و صاحب کسب و کار را فراهم کند.

طراح با تجربه کارت ویزیت به صورت کامل لوگوی کسب و کار را به صورت فارسی و حتی انگلیسی رو کارت به تصویر می کشد و همه نکاتی را که در جلب نظر مشتری موثر هستند در قلب طرح خود می گنجانند.

کارت ویزیت رستوران

طراحی کارت ویزیت رستوران قدرت بالایی برای انتقال حس و حال این فضا به مخاطبان دارد. البته به شرط آنکه توسط طراح با تجربه و با رعایت همه اصول صورت بگیرد. طراح حرفه ای کارت ویزیت می تواند طرح های جذاب مرتبط و همچنین اشتها آور را روی کارت به تصویر بکشد. غذاهایی که توسط رستوران ها ارائه می شود بسیار متنوع هستند و همین امر دست طراح را برای طراحی‌کارت ویزیت رستوران با کیفیت و جذاب بازتر می گذارد.

برای طراحی ایده آل کارت ویزیت رستوران باید از عناصر مرتبط استفاده شود. به عنوان مثال اگر لیست غذاهای رستوران صرفا مختص غذاهای سنتی است، طراحی باید در راستای  معرفی غذاهای اصیل ایرانی  صورت بگیرد. یا اگر زمینه فعالیت رستوران پخت و تهیه غذاهای ملل است باید برای طراحی کارت ویزیت آن از المان های مرتبط نظیر غذاهای لذیذ و جذاب بهره گرفته شود.

 به کار گیری المان های مرتبط با کسب و کار تاثیر بسزائی در رونق آن کسب و کار می گذارند. همچنین می ‌توان از دیگر جذابیت هایی که با رستوران در ارتباط هستند برای این منظور بهره برد. علایق مردم یک ملت نیز جزو عناصری است که برای طراحی یک کارت ویزیت منحصر به فرد و تاثیرگذار می‌ تواند مفید باشد.

علاوه بر انتخاب طرح ایده آل و منحصر به فرد، توجه به نوع تایپ و انتخاب رنگ مناسب نیز از جمله مواردی هستند که در این زمینه باید با دقت و مهارت به خصوص خود انتخاب شوند. به همین دلیل است که طراحی کارت ویزیت رستوران نسبت به سایر کسب و کارها سختی های خاص خود را دارد و همچنین زمان بر تر است. اما در عوض اگر طراحی مطابق با اصول و قواعد درست خود صورت بگیرد، مسلماً دسترسی به نتایج مورد انتظار از آن نیز آسان‌تر خواهد شد.

کارت ویزیت لوازم آرایشی

طراحی‌کارت ویزیت لوازم آرایشی نیز به منظور معرفی راه های ارتباطی صورت می گیرد. در واقع فروشندگان لوازم آرایشی از طریق طراحی کارت ویزیت مناسب با کسب و کار خود، در صدد ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف خود هستند. از این‌رو یکسری اطلاعاتی را به منظور ایجاد ارتباط دو طرفه روی کارت ویزیت آرایشگاه خود ثبت کرده و آن را در اختیار مخاطبان هدف قرار می دهند.

نظیر همه کسب و کارهای دیگر برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی وجود کارت ویزیت نیز یک عامل بسیار مهم برای پیشرفت کسب و کار به شمار می رود. یکی از مواردی که شرایط را برای اعتماد مخاطبان به کسب و کارهای مختلف مساعدتر می کند داشتن کارت ویزیت است.

زیرا وجود کارت ویزیت خاص و منحصر به فرد برای صاحبان مشاغل مختلف نظیر فروش لوازم آرایشی منجر می شود مخاطبان راحت تر بتوانند به فروشنده اعتماد کنند. همچنین کارت ویزیت عاملی است که افراد و شرکت ‌های مختلف را حرفه ای تر و همچنین مصمم تر نشان می دهد.

کارت ویزیت لوازم آرایشی راه حلی ساده و همچنین کم هزینه برای معرفی فروشگاه به مردم است. کارت ویزیت هایی که برای لوازم آرایشی طراحی می‌شوند باید حاوی اطلاعات مرتبط با این شغل باشند. معمولاً طراحی کارت ویزیت فروشگاه لوازم آرایشی متناسب با سلیقه و همچنین خواسته کارفرما صورت می گیرد. اما اگر طراحی توسط یک طراح حرفه ای و با تجربه صورت بگیرد او به راحتی می ‌تواند بر اساس نیاز کاربر، کارت ویزیتی متناسب با نوع فعالیت مورد نظر را طراحی کند.

کارت ویزیت بیمه

کارت ویزیت بیمه یکی از موثرترین و همچنین از اصلی ترین عوامل برقراری ارتباط با مشتری است. از این رو نظیر دیگر موارد حتما باید توسط طراحان حرفه ای صورت بگیرد. به طور کلی کارت ویزیت یکی از مهمترین گام های تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود.

همه بیمه‌های مطرح و معروف ایران نظیر بیمه آسیا، پاسارگارد و البرز دارای کارت ویزیت هستند و این عامل نیز به نوعی ادعای ما را به اثبات می رساند. برای طراحی کارت ویزیت بیمه المان های مختلفی نظیر اطلاعات، رنگ، اندازه فونت، طرح کارت و غیره دخیل هستند.

باید متذکر شد که هر بیمه رنگ خاص خود را دارد. به عنوان مثال کارت ویزیت بیمه ایران دارای رنگ آبی است. اما بیمه البرز رنگ سبز را برای این منظور انتخاب کرده است.  بنابراین همه کسانی که به عنوان زیرمجموعه یکی از موارد نام برده در حال فعالیت هستند در هنگام خرید طرح لایه باز کارت ویزیت بیمه باید به این موضوع توجه کنند. به عبارت دیگر کسانی که به عنوان زیرمجموعه بیمه ایران وارد عمل می شوند برای طراحی‌کارت ویزیت حتماً باید رنگ آبی را انتخاب کنند.

برای طراحی کارت ویزیت به کجا باید مراجعه کرد؟

در حال حاضر مراجع متعددی وجود دارند که که در زمینه طراحی انواع و اقسام کارت ویزیت فعالیت می‌ کند. بنابراین کسانی که قصد سفارش طراحی‌کارت ویزیت دارند باید به سراغ مراجع مذکور بروند.منتهی نکته مهم و حائز اهمیت در این رابطه انتخاب مرجعی مناسب و قابل اعتماد است.

به عبارت دیگر کیفیت کار همه مراجع فعال در این حوزه در یک سطکح نیست و برخی نسبت به برخی دیگرکارت های با کیفیت تریطراحی می کنند. بنابراین کسانی که می خواهند بهترین و خاص ترین کارت ویزیت را برای حرفه‌ ای خود طراحی کنند حتماً باید به سراغ مراجع و همچنین کسانی بروند که در این زمینه دارای تجربه و مهارت بالایی هستند.

 

 

 



Source link
#طراحی #کارت #ویزیت #ارزان #قیمت #مدرن
منبع:خانه فوتبال